Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-02, 19:21   #7
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad

Question tackar tackar söte alle....Jag önskar..

fick den till bra pris när jag köpte brodyrmaskinen. min maskin från 80 talet hade gjort sitt och min symaskins doktor vägrade laga den fler gånger. En ny första fiol behövde inhandlas. jag ville ha en maskin som kunde det mesta ifall jag fick tosaryck med åren och ville prova på annat... Jag räknar ju med att en maskin ska tjäna mig iallafall i en 10 år minst.

jag syr allt möjligt men kvilteri!!! har jag faktiskt inte ens testat! (hm kanske man skulle testa...) syr gardiner mycket....förut annat långt till ett företag. men annars det mesta.

hahahahahah så alla olika stygnmönster som jag har på 6600 hmmmm ja så många behövs egentligen inte... ok... lite vill man ju ha... men vad är det på 6600? 150 något eller i närheten.. overkill!!! Jag syr lite till ett par företag... hahah med korta pilliga sömmar.

det är en sak som jag nog har svårt att ge upp... och det är min knälyft.. mycket annat skulle jag nog ge avkall på... som ett par hundra stygnvarianter. Nä knälyften är nog en vän som jag har svårt att leva utan. Jag är så glad vid att ha händerna fria och svänga i farten. Inte för att man svänger så fort så ofta. men det är ju händigt även när det är pilljobb och man ska in bland sömmar och jojs och sömma.

Om jag skulle önska... finns nog ingen sådan. Men om jag skulle få alt jag önskar mig i en vanlig maskin så är det...

En tung maskin ( inte plastig) med kanske 20-50 sömmar, automatiskt knapphål. KNÄLYFT, stark och med mjuk och skön tyst gång. (Min Janome är ganska väsnig av sig tycker jag personligen då) stygnhastighet är ju bra det men jag tror inte det är någon katastrof om jag syr 1000 eller 800.. egentligen, Inte nu längre. Jag kan ju sitta och drömma lite längre innan jag kommer till slutet av en lång söm. Har inte så brått längre.
en pedal vill jag ha!

så något som kommer nära? tips? så man vet vad man möjligen skulle kunna prova och redan vara lite i rätt riktning. Det finns ju såå måååånga maskiner att kolla på och ni har ju massor med erfarenheter här och åsikter att ösa ur

god vidare vandring på Tellus förresten!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat