Hej!
Jag har ingen aning om det finns flera olika singer ultralock men på min går det inte att ta bort kåpan. Har försökt men har fått skruva isäe hela kåpan för att få loss den ur huve taget. Var til och med in till butiken där jag köpte den för att få hjälp med trädningen och se om det var något mer fel på den förra gången den strulade och inte ens hon som sålt den till mig fick loss kåpan utan att skruva loss denoch tyckte själv att det var den värsta/krångligaste maskin hon trätt.
I min instruktionsbok står det inte heller nånting om att kunna ta bort kåpan vid trädning.
Jag vet att det inte är något fel på min overlock. Dert verkar bli samma sak varje gång den strular bara. Att det är någon inställning, felträdd eller liknande men den här gång har jag ju trätt om den flera ggr från början till slut och ställt om trådspänningen, mm men den syr hoppstygn/jättekonstiga stygn precis som om den vore felträdd. Den sömmen som ska sy en raksöm/sy ihop plagget det är den som strular. Den sömmen håller inte alls ihop tygbitarna. Alla sömmar ser ut att ha fastnat i varandra. Så därför jag trodde den var felträdd men konstigt det med då den först funkar perfekt och utan att jag rört nånting och ska fortsätta sy på den så blir det som jag beskrivit. Då kan den ju inte vara felträdd.
Nu är jag iaf i V-ås där jag köpte den så i dag tänkte jag gå tillbaka till affären där jag köpte maskinen och fråga om dom vet vad det kan vara för liten grej.
|