Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-22, 23:58   #99
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad

Talking Nv-350 och NV-90

nä ni har rätt, men det var intressant det ni skrev om om NV-350.
grabbar som ger sig i kast med att sy är nog mer intresserad av tekniken än vad syintresserade damer. symaskiner är ju verkligen mekaniska hightech vidunder.

fpaff 332 från 50 talet skulle jag gärna vilja plocka isär och se hur mekaniken är konstruerad som gör det möjligt att den kan göra så mycket med bara mekanik. den slår ju ut värsta hightech växellåda på moderna bilar.

när jag skulle välja maskin fanns det ett myller av olika. men bara ett val om man ville ha brodyrmöjlighet. och de som sålde brodyrmaskiner i butiker blev ju nästan arga om man frågade om det fanns brodyrmaskiner för 8000 kr det gick ju inte när de skulle sälja för minst 20 000 kr och uppåt. många goda tips fanns på webben. och de ledde till superdealet jag gjorde.

och nu finns en lågbudget brodyrmaskin som bara broderar: men det tystas ner.

http://www.brothersewing.de/embroide...icleId=NV90EG1

helt otroligt man kan köpa en nv-350 för under 4000 kr. kan ju inte löna sig att leta begagnade och åka hem till folk och testa vid privatköp. och sedan leta reservdelar och laga å hålla på.

smartast är väl att köpa NV-350 först och sedan köpa NV-90 om man vill testa brodyr. om det finns att köpa i england eller sverige eller webbbutik från tyskland.eller köpa med vid nån resa till tyskland. satan synd att den inte säljs i sverige för kanske 5000 -6000 skr. vore fantastiskt för fler att få möjlighet att brodera och koppla till dator och rita egna bilder och brodera det man ritat.

Senast redigerad av Händigecarl den 2010-12-23 klockan 00:12.
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat