Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-17, 17:34   #11
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jag skänker ofta kläder då kan jag ju inte plocka från dem för då kan de inte säljas.

Mina bh tenderar bli ganska slitna så de plockar jag isär och behåller delarna som kan vara dyra och slänger resten. Har inte sytt någon bh än men delarna tar inte så mycket plats så de ligger här.

Ett tips, jag jobbar just nu hos en secondhandsbutik (av välgörenhetstyp) och jag kan berätta att kläder med defekter slängs. Kläder som är smutsiga slängs. Kläder med noppor slängs. Det för att det inte går att sälja och det tar för lång tid att tvätta kläder osv... Så tänk på det näst gång ni skänker bort kläder. Då är det bättre ni sparar på de som är lite halvkassa och plockar knappar osv och behåller själva, använda tyget som trasor o sådant. Men det är ju logiskt, man ska ju kunna sälja kläderna också. Annars skulle man få en massa lagerlokaler fulla med osäljbara kläder. En bra tumregel: "kan jag tänka mig köpa detta här plagget i det här skicket?" Men om man är osäker är det bra om man skänker ändå för ibland kan det gå att sälja ändå beroende på modell, stil, märke. Vintagekläder går ju alltid att sälja, dyra märkeskläder går också bra att sälja osv.

Det är lite lustigt egentligen... T.ex. adventstakar med trasiga lampor eller ljusslingor med trasiga lampor slängs i helhet... Det för att man inte kan ha stort lager med halvtrasiga saker....
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat