Citat:
Kejsarenavportugalien skrev:
För femton år sedan hade jag ett överdrag till min strykbräda
som kändes mycket hygienisk. Den var av ett grått tyg, något glansigt. Tyget var avtorkningsbart. Har letat och letat men
hittar inget sådant överdrag (de såldes separat vill jag minnas) Är det någon som vet vad jag menar? Vart kan jag i så fall hitta det? Om inte, vet någon ett lämpligt avtorkningsbart tyg som tål värme så att jag kan sy ett själv?
|
Kanske det är ett sån´t överdrag jag har. Det är inte blankt utan påminner om reflexband. Jag tycker inte att det är bra alls. Det är någon metall och jag tycker att vita tyger blir lite grådaskiga... oxid från metallen tror jag. Jag har lagt ett gammalt lakan på.
Så bra att få lite info om de där nätstrykbrädorna. Jag har tittat på dem och undrat om jag borde byta... men det tänker jag inte göra längre - tyget ska inte vara rutigt..
När spånskivan blir hopplöst förstörd (spånskiva sväller ju av fukt) funderar jag på om det kan vara en bra idé att köpa en bit form-plyfa och såga till. Det ska ju vara motståndskraftigt mot fukt. ...men den här strykbrädan har hållit väldigt länge... kanske för att jag har så tjockt med tyg på - någon filt, det där metallöverdraget (med tunn skumgummi på baksidan + 4 lager lakanstyg.