Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-06, 18:16   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Det bästa tipset jag kan ge till människor, båda med liten budget och inte, är att gå till en butik som saluför begagnade symaskiner. Dvs en butik som servar symaskiner.

Symaskiner var bättre förr, helt enkelt.
Poängen med att köpa från butik är att man får en nyservad symaskin, man kan provsy först, man köper inte grisen i säcken, man får garanti (oftast 1 år), och man har konsumentköplagen bakom sig. (rekommderar INTE att köpa beg från privatperson eller butik som inte kan symaskiner om man inte vet allt om symaskinen ifråga båda invändigt o utvändigt)

Min gamla 50-talare Pfaff 332 är det bästa symaskin jag sytt på någonsin, den syr glatt i allt möjligt och omöjligt, med värsta budgettråd, uddstött nål osv... Allt går den med på... Och den går som smör. Ser nästan ut som en industrisymaskin. Den kostade 1000 kr. Om man syr på min symaskin och jämför med en ny symaskin som kostar 1000 kr så är det precis som natt och dag.

Den symaskinen är bättre än 50.000krs symaskiner från idag rentav...

Så ta med några tygbitar (viktigt, ta det du tänkt sy på) och trådrullar (ej lika viktigt) och gå till ett par butiker som har begagnade symaskiner. Sätt dig ner och sy och prova. Om de inte vill hjälpa dig gå till en annan butik.

(och gamla symaskiner behöver inte vara dålig på features, min symaskin syr 80 olika sömmar, knapphål, har automatisk nålpåträdare, bland mkt annat osv.... det från 50-talet.)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat