Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-05, 16:30   #13
madeluc madeluc är inte uppkopplad

Det stämmer alldeles precis, säljaren brukar ge en garanti på 3mån upp till 1 år på beg. maskiner beronde på hur gammal maskinen är. När jag köpte min Diamond som fabriksgarantin precis hade gått ut på eftersom maskinen var över 1 år när den såldes från butik så gav min säljaren 1 år garanti på den. Men vad jag förstår så är det upp till säljaren hur lång garanti han vill ge. Nu när min maskin krångla här i USA så fick jag i alla fall stå för kostnaden 2500 kr själv då jag inte kunde skicka maskinen till min butik i Sverige, shit happens!

Ett tips till alla som tänker köpa demo maskiner är att verkligen kolla upp hur gammal maskinen är. Seriösa säljare brukar göra sig av med demo maskiner inom 1 år, alltså innan fabriksgarantin går ut och då har man som köpare i alla fall från Husqvarna full garanti på maskinen. Tyvärr så finns det säljare som hävdar att maskinen är en demo maskin trots att den är över 1 år gammal och då gäller ingen mer garanti än den som säljaren ger.

Har en väninna som råkat ut för detta i Västerås, där säljaren hävdar att maskinen är en demo maskin trots att maskinen är från 2005 och har då ingen som helst fabriksgaranti kvar. Hon fick också betala ett pris efter detta, så mitt tips till er alla att var riktigt kritiska när ni ska köpa och kolla på lappen under maskinen där står när den är tillverkad samt även tillverknings nummer som ni kan kolla. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat