Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-29, 17:21   #1
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx är inte uppkopplad

Question trådspänningsproblem med Husqvarna quilt designer, någon mer???

Jag har en Husqvarna Quilt Designer och är/har varit helnöjd med den. Lätt att kvilta på, frihandsbrodera, roliga dekorsömmar mm mm Men nu är det tredje gången på lite drygt tre år som trådspänningen krånglar. Den ska ju inte behövas ändras manuellt alls, utan sensorsystemet ska ju själv känna av. Och det är väl där problemet ligger. När jag syr vanligt fungerar det, när jag sätter på dragkedjspressarfoten så blir trådspänningen helt kass. Ringde till affären som sa att den behöver komma in och justeras, ska man behöva det varje år?? En vännina som har samma maskin har aldrig haft inne sin maskin och aldrig haft krångel med trådspänningen, (Hon syr ifs inte lika mkt, och har haft den kortare tid, men ändå) De andra gångerna den krånglat har det varit sicksacken eller raksömmen. Är jättenoga med rengöring, byte av nål mm.Stängde av maskinen, bytte tråd och sydde helt andra sömmar med andra pressarfötter och det blev bra. Provsydde i en dragkedja och det blev bra. Så satte jag igång igen med det riktiga projektet och igen totalt misslyckat. Tror jag blir tokig!! Någon annan med samma problem??? Funderar på om min maskin är ett måndagsexemplar? Och är också lite sugen på att byta upp mig till nr 2 och därmed kanske kunna köpa till brodertillsatsen, men det kanske blir lika dant???
/Gunnel

Senast redigerad av xxxxxxxxxx den 2005-09-29 klockan 20:47.
xxxxxxxxxx är inte uppkopplad   Svara med citat