Hej,
Vår dotter på 10 år har upptäckt att hon älskar att sy, något jag har full förståelse för, men att min gamla trotjänare från Pfaff inte är något för henne

. I skolan syr hon på en Janome 3050 som hon gillar och behärskar och nu önskar hon sig en sådan symaskin i julklapp.
Jag har en Janome overlock som jag köpt från England och som jag är mycket nöjd med men ingen erfarenhet av Janomes symanskner. Har kollat lite på sewingmachinesdirect.co.uk men de verkar inte ha DC 3050 utan en DC 4100, vilken jag misstänker är mer avancerad. Har också funderat på en Janome Easy Jeans men det viktiga är att dottern kan hantera den.
Är det någon som har erfarenhet av Janomes maskiner och vad som kan vara en lämplig maskin för en 10-åring at börja med. Ska passa på att påpeka att min maskin har många år på nacken så även jag lär få nytta av en ny maskin :-).
Har också funderat på att köpa en begagnad men är lite osäker på om jag vill köpa från blocket etc där jag inte har några garantier för att maskinen verkligen fungerar.
Tar tacksamt mot tips och hjälp om modeller och inköpsställen.
Hälsar Lotta