Svår fråga
Enligt Jessika på Janome är skillnaden mellan den gamla och den nya följande: 6600 Har inbyggd övermatare medan till 6500 ingår en "lös". 6600 har Janomes omtalade 7-delade matarsystem medan den gamla har 5-delat. Den nya har även start/stoppknapp och dessutom förtydligad information om sömval på skärmen. Om du inte får det billigare priset inkl väskan så tycker jag absolut att du ska vänta på den nya som ska finnas till försäljning från mitten av oktober enl Jessika. Den skulle finnas för provkörning på symässan i malmö.Jag och min syster tänker i alla fall vänta och köpa oss varsin MC 6600 när dom kommer. Det är ju inte så ofta man köper ny maskin och då vill nog i alla fall jag ha en ny istället för en "nygammal" Jag har ju en jättebra Hqva men sen jag köpte min MC 300E brodermaskin har jag blivit Janomefrälst, så är någon intresserad av en bra Hqva maskin med massor av sömmar 9 olika knapphål, många extra pressarfötter + övermatare så maila mig så kan jag skicka över bilder. /Agneta
|