Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-26, 11:54   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Nu ger jag mig också in i denna gamla diskussion för jag tycker det är tråkigt att Embird ska klankas ner så eftersom det är ett så prisvärt alternativ.

Att klaga på testprogramet för att det inte går att spara är ju lite konstigt eftersom man inte kan testa Janomes program överhuvudtaget innan man köper det (Jag har i alla fall inte hittat någon testversion. Om någon vet om det finns så vill jag gärna prova). Himla konstigt att man inte kan det föresten med tanke på att man ska betala nästan 13000 kr för det!!! Dessutom är metoden att inte kunna spara det vanligaste sättet hindra att vissa gör ful kopior.

Att sedan jämföra ett program som kostar 13 000 kr med ett som kostar knappt 3500 kr (inkl alla programmen utom korsstygn) är ju också konstigt. Jag har aldrig testat Janomes program av ovan nämda skäl men med tanke på vad man kan åstadkomma med Embird så verkar det inte nödvändigt. Kanske krävs det lite mer arbete så som att man själv får tala om var ett broderi ska börja och sluta som med t ex bokstäverna men det är det värt, tar inte så mycket extra tid och som någon sagt en vanesak.

Och visst går det att stoppa in extra punkter i ett broderi allt handlar väl om att lära sig programmet ordentligt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat