Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-24, 17:14   #19
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag tycker du ska satsa på en Brother Innovis 900, det där med kasetterna är ingen höjdare och blev som sagt inte speciellt populärt. Angående broderyta så tycker jag att 10 x 10 är alldeles utmärkt att börja med. Ju större broderyta ju svårare att spänna och få broderiet snyggt. Här i USA verkar det inte vara så stora broderytor man är ute efter utan här verkar man mer gå på märket av maskin man vill ha, verkar vara mer än stor sak i Sverige och Europa faktiskt.

Det är synd att jag inte kan köpa en maskin åt dig här då priserna på maskinerna är betydligt lägre här en hemma, Brothers 900 kostar ca 400 dollar vilket är just nu ca 2599 kr med skatt.
Har just köpt en ny lite Brother 2500 med huv, bord och övermatare för drygt 1000 kr från Walmart. Jag får naturligtvis ha en konverterare när jag flyttar hem till Sverige igen, men det är inget större problem.

Du måste kunna hitta en ren brodyrmaskin typ Janome billigare än de priser du fått. Brother har ju också en ren brodermaskin likaså Bernina, tycker du ska kolla marknaden lite mer och var inte rädd för att köpa utomlands om du får till det med pengar.
Vad det gäller garantier på maskiner så tycker jag de är överskattade överlag. Många gånger så lämnar man in maskinen och det kallar det för service iställe och då får man betala för det även om man har garanti, inte alla men det finns en hel del fula försäljare där ute tyvärr.

Men lycka till med ditt inköp, jag hoppas du väljer en Brother för det är en helt underbar maskin tycker jag och har aldrig haft problem med de jag har.

Hälsningar Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat