Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-23, 17:58   #11
Lottaa Lottaa är inte uppkopplad

Hej Helen , vad kul du har en "orchidea" jag med broderar på en sådan sen 9 år tillbaka och jag har alltid varit nöjd med den .
ska försöka hjälpa dig lite med din båge o så ( lite krångligt att skriva så allt blir rätt bara Hi hi.
jag förutssätter att du har ett broderprogram .
Då väljer du först 100x170 plus hoop först av allt i preference rutan
Då ser du att arbetsfätet är liksom uppdelat i 3 rutorOm du nu har färdiga gjorda plus bilder vilket jag läste att du hade ,,, vi låtsas att du ska öppna bild 1 nu från kort 45
Öppna freference rutan kolla att den står på 100x170 Verticalt
sen går du till arkivmenyn högst upp eller file kanske det står hos dig ( eronde vilket program man har ) där ser du att det står
Open plus/mega designs och en lite pil efter där trycker du på "open P1
då får du fram dina mappar där du har dina bilder eller om du har det på diskett eller så leta reda på ,,,kort 45
sen klickar du på des45101 då ser du att den bilden lägger sig överts som PI
sen gör du om samma sak fast öppnar P2 den här gången och letar på bild 201,, då lägger den sig som P2
sen samma sak igen öppnar P3 letar reda på bild 301 och då lägger den sig rätt vid P3
och då ser du att du har fått fram en hel bild när du sen ska sy den så spar du in varje bild för sig precis som vanligt
sen ska du se till att bågens lila spak är inställd på P1 längst upp så syr du bild 1
sen flyttar du spaken nerot till P2 och byter på själva kortet till bild 2
sen samma sak med bild 3.
oj ,,oj svårt att förklara du får maila om nåt blev oklart hi hi
hälsn lotta
.
Lottaa är inte uppkopplad   Svara med citat