Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-23, 17:51   #10
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad

Aha jag förminskade en jättefin trollkarl som jag så gärna ville ha och eftersom jag inte fattade hur man gjorde för att den skulle kunna passa i min size hoop-båge (den var innan lite större än min size hoopbåge) så förminskade jag den till min båge som man får med maskinen 10 x 10 cm. Det gick bra, men när jag broderade ut den så blev den lite förvrängd med konturerna längst ned och vid den ena handen. Men resten på resten av trollkarlen blev allting jättefint.

Berodde det på att jag förminskade den för mycket utan att använda det här programmet Reziz plus? I Reziz plus: anpassar den stygnen då vid förminskning och förstoring av mönster?

Ja, jag tänkte träna på hur man delar upp mönster och i alla fall prova (när jag kan dela mönster) att brodera ut och se hur det blir med min maskin.

Men jag vet ju tyvärr inte hur man delar ett möänster. Gick in i customizing plus och valde den båge jag skulle ha sedan valde jag motivet jag ville ha i den bågen och sedan förminskade jag det lite grann så det fick plats i den bågen och sedan tittade jag på hur det skulle se ut i 3D, sedan sparade jag det och det gick. Men sen kom problemet när jag skulle lägga över den i en ruta i programmet VIP Reader/Writer så kom det upp en ruta att det inte gick. Hm, ska gå in och tjeckkolla en extra gång.....
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat