Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-23, 12:25   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Vad du än köper för båge så kan inte maskinen brodera ett större område än 10x10 cm (eller vad det nu är för Orchidea) i taget. Sedan måste ramen flyttas i maskinen och ett nytt 10x10 område kan broderas. Så mönstret måste alltid vara uppdelat, som jag tidigare pratat om.
Det du vinner med större ramar än normalramen är att du slipper spänna om tyget, och alltså har lättare att mönsterpassa. Men du kan aldrig få maskinen att brodera ett större mösnter än 10x10.
Ville bara påpeka det, så att du inte tror att det kan göras enklare med någon annan ram. (Fast nu vet ju inte jag vad Hoop Size är för båge, så vad som är besvärligt med en vet jag ju egentligen inte...). Hur besvärligt det är att fixa till de här delarna till ramen beror på vilken programvara du jobabr med dina mönster i.

Edit: Är du helt säker på att bågen heter Hoop Size? Kan du ta en bild på den så man får se hur den ser ut. Så att det inte är den vanliga plusbågen du talar om. Eller en HoopItAll. Vore bra att veta

Edit igen: Här ser du bild på de originalbågar som finns till Orchidea: http://www.husqvarnaviking.com/us/ac...mber=412464901

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-09-23 klockan 12:32.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat