Hej!
Jag har en Bernina 1100DA som syr genom jeanstyg så det sjunger om det. Även där de dubbelstickade sömmarna möts. Tunn chiffong syr den lika. Trikåtyg, ja vad du vill. Det är ingen skillnad.
Dessutom syr den fantastiska rullfållsömmar och fållsömmarna blir lika bra. Den syr m a o allt bra. Mycket lätt att trä, släpper trådspänningen automatiskt när du lyfter pressarfoten. Spillåda m m. Spinner som en katt, bra fotreglage det är lätt att sy mycket sakta liksom mycket fort med maskinen. Bra instruktionsbok.
En stabil och fin kvalitetsmaskin som jag rekommenderar.
Berninan är kanske dyrare, men utslaget på antal år som du använder den o att den fungerar, är användarvänlig, behållen syglädje så är den värd sina pengar för jag.
Kolla på recensioner om Bernina overlockmaskiner och övriga märken. Sök på forumet o se vilka märken som medlemmar har mest problem med.
Gör i ordning en bunt med egna olika tyger (de tygtyper som du vet att du kommer att sy på) som du provsyr hos säljaren. Eljest så blir det som att jämföra äpplen o päron. Provträ maskiner och provsy dem, jämför, notera vad du tycker, så att du inte blandar ihop,då känner du bäst vad som passar dig. Lycka till! Hoppas att du blir en lika lycklig ägare av en overlockmaskin som jag.
Senast redigerad av Gumpan58 den 2010-08-25 klockan 14:07.
|