Hej!
1. Den gamla frågan:
Ok, jag är inne i mitt programm customizing plus. Till höger är det en lista med färgerna som finns i broderimönstret. (Color select) Dom här färgerna, ligger dom i ordning som dom broderas ut alltså? Om jag tex har rött i rutan längst upp och sedan svart i rutan under den så börjar den med rött och sedan svart? (Färgerna ligger i en rad under varandra, inget vredvid)
En till fråga när jag ändå är igång: =O)
2. Den gamla frågan:
Det här med mönsteranpassning: Jag menade att om jag tex har ett mönster i form av en bård och vill ha den två gånger efter varandra så dom går ihop precis vid ändarna. Hur gör jag för att räkna ut att det blir exakt bredvid varandra och i samma höjd och allt sånt med ett broderi som är nedladdat från internet tex där jag iaf tror att jag inte fått med någon lista med markeringar och vilken färg det börjar brodera med. Tex jag kan inte bygga ihop två bårder efter varandra i min normalbåge som följer med maskinen då bården blir utanför och i hoop size verkar det inte gå att knappt göra några broderier. Hoppas ni förstår vad jag nenar annars förklarar jag gärna igen.
-Helen