Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-05, 09:51   #6
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad

Det finns en betaversion som är skapad för Windows 7 på 64bit.

http://embird.com/faq.htm#Embird

Vad jag förstår så fungerar Embird bättre på Windows 7 än Vista. Det som har varit det stora problemet är Iconizer, pluginprogrammet som kan visa små ikoner av alla brodyrer även i utforskaren.

Bäst är att inte köpa Iconizer innan man vet om det fungerar. Det följer med automatiskt som testversion. Fungerar som så att i utforskaren kan du se slumpvisa filer med en liten bildikon och när man uppdaterar en mapp (F5) så visas nya filer med ikon, man kan då se om programmet fungerar eller ställer till problem.

I Vista har jag hört att man inte skulle göra några inställningar eller bestämma storlek för ikonerna i Embird utan i utforskaren direkt. Hur det är med Windows 7 vet jag inte.

Man måste även öppna Embird med ”Kör som” och välja Administratör om man skall göra ändringar i Iconizer. För att jobba vanligt skall det bara vara att öppna programmet med dubbelklick men en del måste alltid välja Administratör av någon orsak.

Vill du inte ha Iconizer aktiverat så går du in i menyn ”Inställningar” välj ”Iconizer inställningar”. I mitten finns fem bockrutor, bocka ur alla. Det finns även två ovanför, bocka även ur dem om de är ibockade. Du måste vara i Manager för att göra detta.

Jag har XP än så länge och tänker behålla det så länge jag kan så jag har ingen egen erfarenhet utan information jag har kommer från andra.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat