Ämne: brotherkort
Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-18, 19:57   #1
madeluc madeluc är inte uppkopplad

Jag vet inte var du fick det ifrån att jag anklaga någon, det får stå för dig. Jag skiter fullkomligt i vad du gör och inte gör, jag ville endast upplysa dig om detta. Jag broderar själv alla mina Disney broderier på min Husqvarna Diamond och det kan jag göra för jag har fått hjälp med att föra över dem från korten till datorn (inget jag kan själv) just för att kunna brodera dem på vilken maskin som helst. Men det man har gjort då är i sig en olaglig handling i och med att just dessa kort är kodade för att endast kunna användas i Disney maskinerna. Alltså de korten som är kodade och ligger på min hårddisk i datorn är alltså crackade.

Det som är lustigt med denna sysida är att man emellanåt är så stenhård på att upplysa folk om att inte dela mönster eller kopiera till varandra eller att den ryska sidan är olaglig, samtidigt som man sitter köra olika mönster i maskinern som egentligen är låsta till vissa maskiner, dubbelmoral tycker jag.

En annan sak som många kanske inte vet är att garantierna på våra hemsymaskiner inte gäller om det kommer fram att man använder dem för att sy kommersiellt. Denna fråga fick jag själv ställd till mig ifrån Husqvarna för ett antal år sedan. Säger även detta bara som en upplysning, om du sedan tolkar det som en
anklagelse så är det inte mycket jag kan göra.

Själv syr jag bara för nöjes skulle och har inte köpt mina maskiner för att tjäna pengar på. Jag ger bort mina saker till vänner och bekanta i stället för blommor t ex.

Tråkigt med så negativa attityder på denna sida men man får väl låta bli att svara och hjälpa till att upplysa folk. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat