Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-15, 14:49   #1
jimutt jimutt är inte uppkopplad

Skyttelproblem BAAH!

Ååh vad sur jag blir! Så här ligger det till: Jag, min bror och några vänner ska iväg på lajv om lite drygt två veckor. Vi har ett tält + en hel del kläder kvar att sy. Och visst, det är inga problem att hinna det. Om det inte vore för att den förbaskade symaskinen gått sönder igen(den gjorde det inför förra årets lajv också :S).
Har ju en Pfaff 2134. Och tyvärr var man så korkad att man köpte ett demoexemplar för att spara lite pengar. Den här gången är det skytteln som krånglar. Det sitter ju som en svart kåpa med "pinnen" som håller fast undertrådsspolen. Och nu är det så att den inte ställer sig i rätt läge när nålen ska ned och hämta upp tråden. Utan istället ligger den lite fel så att nålen ej tar sig ned. Det går dock att backa med maskinen men inte sy framåt. ..

Aldrig mera Pfaff säger jag bara... Även om många är väldigt nöjda med sina maskiner så är då inte jag det.

Hoppas bara att vi hinner få tag på en lånemaskin elr liknande så att vi kan sy klart kläderna...

Förväntar mig för övrigt inte att någon ska veta hur man fixar detta då vi med största sannolikhet måste skicka den på lagning. Ville bara skriva av mig lite...
jimutt är inte uppkopplad   Svara med citat