Citat:
calicocat skrev:
Hej,
Jag utgår ifrån att ni förutom en projektidé även har en projektgrupp med tidsplan och att ni har varit i kontakt med svenska myndigheter samt att ni kommer att arbeta inom en säker och välrenommerad hjälporganisation? I så fall vilken? Det framgår inte av din fråga.
Det är ytterst viktigt att det hela går rätt till
så att man verkligen hjälper personer som är i behov
och inte stjälper.
|
Hej,
Ingen hjalporganisation ar inblandad och jag ar inte heller intresserad av att starta ett sadant. Jag har inte heller kontaktat svenska myndigheter och ar inte ute efter nagra pengar. Det bidrag jag har anskaffat kommer fran lokalbefolkningen som vill hjalpa till. Tanken ar att detta foretag skall drivas av de fattiga och aven agas av dessa. Jag ska bara hjalpa de att komma pa fotter. Jag investerar min tid,lite egna pengar, energi och kunskaper inom ekonomi. Resten skots av lokalbefolkning och myndigheter. Jag ar inte ute efter egen vinst och inte heller av applader, ser detta som en skyldighet jag har som en medmanniska.
Jag kanner till den atmosfaren som skapats i Sverige efter finnanskrisen och SDs framvaxt, men tror fortfarande att det finns manga som tror pa en global empati for allas basta. Darfor vander jag mig till detta forum for att fa tips och rad i det som ni ar bast pa.
halsningar,
Chali