Ämne: Stitch Era
Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-06, 04:45   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Har nu hämtat hem Express, den version som är tillgänglig för nedladdning utan att gå via dealer. Vad den innebär vet jag inte, kanske tidsbegränsning tror jag. Och så reklam på högersidan.

Utseendet är klart finare än Embird. Känns mer 2000tal medan Embird känns 90-tal.

Problem hittills:
Kräver kontinuerlig internetkontakt, har nån program i bakgrunden som tutar på.. Men jag antar att det är bättre än en *usch, fy* dongle. Dongle vägrar jag befatta mig med.

Försökte klicka på PDF-dokumentationen men det krävdes att man har Adobe Reader installerat. Gillar inte, man är väl inte tvungen att följa monopol? Jag använder Foxit Reader som pdf-visare. Kunde inte hitta filerna på hårddisken så de nås förmodligen från internet.

När man editerar beizer-kurvorna flimrar det på skärmen. Inte roligt.

Annars gillar jag att det är mer grafiskt och mer överskådligt än Embird.

Kan öppna CDR-filer, gillar jag! Och även nya, ofta stöds bara gamla format. i Embird Studio krävs det att man KÖPER font engine för att kunna importera vektor, bläh.

Ok hittills jämför jag alltså med Embird Studio.

Förmodligen funkar detta här bäst tillsammans med Standalone Embird eftersom programmet inte är så kompetent i den delen.

Ska ge detta här lite mer tid. Tror att jag kommer föredra denna över Studio om några saker fixas till. Och priset går ju att inte jämföra, haha. Studio+Font Engine kostar ju en hel del tillsammans.

Om ni är pigg på att testa program kanske ni också kan testa? Och om vi gillar kanske vi kan få till någon dealer att investera för den svenska marknaden?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat