Visa ett inlägg
Gammal 2004-07-04, 21:33   #8
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad

Wink Mera tips!

Jag ska strax flytta och kommer att få en permanent syhörna Har tagit åt mig en del tips och tycker att många verkar bra!

Det där med hål var en helt okej idé, men jag vill nog ha hålet till symaskinssladden. Irriterar mig alltid på att den hänger över kanten och att jag snubblar i den

Ett helt nytt tips, är en försänkning för symaskinen så syhöjden blir i bordshöjd. Det stör mig att jag måste kämpa med stora/tunga tyger för att hålla dom kvar, i stället för att bara kämpa med sömmarna. Jag vet att det finns lösa "bord" att sätta till maskinen, men kan det någonsin vara nog stort? Knappast för mina gardiner i alla fall

Om jag skulle designa ett eget sybord, hade jag nog ordnat en försänkning. Eller göra det ännu mer avancerat: Höj- och sänkbart där maskinen ska stå (för att passa båda maskinerna, som ju är olika höjd såklart). Det finns ju till databord... Något för möbeldesigners att klura på kanske.

Och varför är strykbrädor så små? Enda anledningen är väl att dom ska ta liten plats?? Gardiner får man ju stryka flera gånger åt alla håll. Hade nog velat ha en bamsing, kanske i syrummet att fälla upp då det inte behövs? En utveckling av mams klaffbord

Återstår att se vad det blir av min syhörna, har en del annat att ordna först. Som att flytta, till exempel...

Ha det gott alla syvänner!
Hälsningar Irene
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat