Så här gör jag.
Först så gör jag en cirkel genom att trycka på Cirkelknappen gör den så stor som hålet ska vara detta använder jag som mall sen trycker jag på Applilikationsknappen ( den som ser ut som en sköld) och klikcar mig runt med höger klick jag tror man trycker enter 2 ggr sen klickar jag bort mallen den första cirklen jag brukar ta bort den genom att deljta den färgen.om man makerar cirkelhålet och klickar höger kommer objekt detalj upp, på den sidan klickar du appliqe och där kan du bestämma hur hålet ska vara ex hur tätt man ska sy och bredden på stygnen runt hålet och hur mycket det ska sys på varje sida runt efter man klipt
Först sys en rund ring som jag sen klipper bort tyget i hålet, sen syr jag sixsak på den första sömen och sist så broderar den runt, det ser ut som satin stygn . det kommer upp i 3 olika färger så det är lätt att sy, men sen kan man ju hålla sig till en färg så det inte lyser i genom av andra färger som maskinen tycker det ska vara hoppas du förstår hur jag menar annars fråga igen
lycka till
|