En nybörjare här så mitt svar blir nog helt annorlunda mot det som syr mycket och även säljer.
Jag vill ha em maskin som är hyffsat liten och lätt pga platsbrist - jag syr bara nån gång ibland och mest gardiner, lägger upp byxor och lapptäcken (enkla). Just därför får den gärna vara lätt att flytta runt mellan skåp och bord eftersom jag inte alltid har den framma, gärna möjlig att ta med sig till vänner men inte på semester (husbil, båt osv). Men lättheten får inte komma på bekostnad av stabilliteten - det är viktigast
En maskin som går utan ström skulle jag kunna tänka mig är praktisk i länder där tillgången på el kan vara lite svår eller
Den måste han någon sicksack, raksöm och trikåsöm. Backa är också ett måste. Övriga dekorsömmar ser jag som helt onödiga, använder de aldrig. Pressarföttter är bra om det går att byta men själv använder jag nästan bara "den vanliga" (ingen aning vad den heter).
Stark, klarar både tunna och tjocka tyger, gärna läder också. Ska kunna gå att lämna på reparation och lätt att få support på som någon sa. Inte kul att ha en maskin som ingen kan laga eller inte går att laga.
|