Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-06, 08:46   #7
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Jag vill poängtera att jag inte skrev mitt inlägg med någon hänvisning till några tidigare inlägg. Ville bara stärka dig, att du ska själv känna efter och jämföra vad som är rätt för dig. Det är du som kommer att leva med den.Ta hjälp av en sykunnig vän. Verkligen undersöka marknaden. Jag har ingen modern broderingsmaskin själv, har endast sett olika maskiner under demonstration. Så därför vill jag inte uttala mig om dem.

Jag håller däremot med Ichigos förslag att du skaffar en billig bra begagnad symaskin för den vanliga sömnaden. En gammal goding som arbetshäst som även har trikåsömmar. Sedan en ren brodyrmaskin. Det är också praktiskt. När du syr så kan brodera ena tygdelen och samtidigt fortsätta ditt sömnadsarbete du sitter inte fast på samma sätt. Dessa maskiner är Kvalitetsmaskiner utöver de vanliga. Det är ingen skillnad på sömmarna för att du syr men olika sorters tråd, inte heller att du syr med olika grovlekar på trådarna t ex. De är helt otroliga.

Det kanske inte är för ro skull som det finns rena brodyrmaskiner. Det kanske är svårt att förena och kombinera dessarent tekniskt och få lika god prestanda på bägge. Det var bara en fråga som dök upp i mitt huvud. För, varför finns det eljest olika maskiner? Den frågan kan du alltid ställa när du undersöker marknaden.

Om det är så att du är ute efter en riktig arbetshäst så är
du välkommen att höra av dig för förslag därom.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat