Hej Marie
Tack själv för ett trevligt samtal även om orsak i sig inte är så rolig. Tänkte på det efter vårt samtal att du har ju antagligen fått uppgraderingen till V6 och jag är nästan säker på att du måste gå stegvis, alltså V4 till V5 och sedan till V6.
Jag ska göra vad jag kan för att kolla upp detta, men jag tycker i alla fall att du ska gå tillbaka till butiken och be att få pengarna tillbaka då du inte fått vad du ville ha. Kan rekommendera dig att gå in på konsumentverkets sida och kolla konsumentköplagen lag och rätt
Du borde kunna hävda att varan är felaktig då den inte stämmer överens med vad ni avtalat samt att den inte kan användas till det du frågat om. Rekommenderar dig att kolla det kapitlet och skriv gärna ut det och ta med till butiken, så du kan hänvisa till vad som står i konsumentköplagen.
Man kan bara hoppas på att de är samarbetsvilliga och tillmötes går dig utan protester, speciellt med tanke om du är villig att byta till ett annat märke som det har i butiken.
Som du vet rekommenderade jag dig Brother 4000D, men även Husqvarna D1 men jag tror om du inte är beroende av stor display
kan även Husqvarna Topaz 30 vara ett alternativ.
Du har absolut inte stora krav alldeles rimliga tycker jag med tanke på pengarna du lägger ut.
Ha de gott och Glad Påsk! Hör gärna av dig igen om jag kan hjälpa dig på något sätt. Mvh Marie
|