Jag tycker väldigt synd om dig, men tyvärr så här ser det ut i
den här broderivärlden. Dessa leverantörer av olika symaskinsmärken samt programvaror till dessa har en förmåga att bara sko sig på oss damer.
Har själv Berninas program V4 och det fungerade utmärkt på min laptop med Windows XP men när jag bytte dator och fick Vista så var det kört. Gjorde som du, ringde June på Bernina och fick samma svar som du att jag skulle köpa en gammal dator eller så fick jag köpa ett nytt program. Urförbannad blev jag då man redan lagt så mycket pengar på maskin och program en gång.
June svara mig med att jag fick ju tänka på alla TV och PC spel som man köper och inte kan köra på sina ny apparater. Men herre gud priserna är ju inte jämförbara samt att många gör visst att köra även på nya spelkonsoler.
Jag vet inte vad jag kan göra för dig mer en erbjuda min hjälp via telefon, vet ju inte riktigt vad som är felet men kanske kan vi klura ut något tillsammans.
Jag tänker hädanefter aldrig mer köpa ett specifikt software till ett speciellt symaskinsmärke utan nu har jag köpt Embird där du hela tiden kan uppgrdera din programvara gratis eller till en billig penning. Samt att priset på Embird är en fis i rymden jämfört med alla andra program.
Tyvärr så kan detta program inte konvertera till ART filer utan bara ifrån, vilket jag också fråga June om hur det kom sig. Och det hande ju hon förståss ingen aning om, men herre gud igen hon är ju generalagent för Bernina, då borde man rimligtvis veta
varför. Tyvärr är det så att det är i princip bara Bernina av alla olika märken som endast kan konverteras genom deras egna program.
Hör gärna av dig till mig om du har lust.Mitt nr är 0220 12808
Med vänliga hälsningar Marie
|