Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-02, 03:41   #11
Awa86 Awa86 är inte uppkopplad

Dessvärre uppstår ju detta överallt inte bara på nätet. Jag höll tidigare på med bågskytte men slutade bara på grund av stämningen i klubben, småtjafs, kommentarer och beskyllningar hit och dit.
Jag är även hundmänniska och antalet hundägare är ju så stort så här kan man ju inte beskylla alla för att vara otrevliga men innom vissa gruperingar är det inte så trevligt.
Sedan om man frågar något innom hundvärlden så får man från något håll en otrevlig komentar.

Men jag håller med om att folk på sysidan är trevliga
Innom handarbetsvärlden har jag ibland annars mötts av skepsis om att jag kan något eftersom jag är ganska ung (20),
Vanligaste frågan i en butik: Jaha ska du hem och lära dig sy (alternativt du vet att det där tyget är ganska så svårt att sy i när man inte är van va).
Visst de menar inget illa men det är ändå inget kul att höra även fast de flesta i min ålder inte kan sy.
Eller om man säger att man gjort något själv tror folk att man gått en kurs, eller lärt sig av sin mamma/farmor/mormor (lite irriterande det med jag är självlärd), det är inte frågorna i sig som känns nedverderande det är antagandena bakom dem.
Awa86 är inte uppkopplad   Svara med citat