Skälet till att jag valt bort myrorna är att de sätter för höga priser på produkterna i butikerna de säljer.
Själv går jag runt och köper secondhand och då vill jag betala vad det är värt, och inte för att de anser att det är hippt och sätter en gammal enkel skjorta till att kosta 150 kr. Ofta är det dyrare på Myrorna än på antikaffärer. Det tycker jag är fel.
Jag har valt att skänka till Reningsborg i Göteborg för att de tydligt visar i butikerna vad de gör, när de åker ner för att hjälpa folk via handskrivna planscher med fotografier och utklipp. Ja en del av grejerna säljs, men jag tycker att deras verksamhet känns mer vettig då de är en liten organisation bara i Göteborg. Och ja det är mestadels inom Europa eller österut de skeppar ut grejerna. Det finns behövande även "nära härhemma".
Nu tillbaka till "ämnet". Jag har hittills inte känt at jag velat spara tyget i något av kläderna jag skänkt/slängt för jag avskyr verkligen 80-90-talsmode.

Men jag har börjat med att klippa upp bh för att spara delar efter att jag sett hur dyra delarna är att köpa. Och bh hinner ofta bli mycket slitna så de är inte värt att skänkas.