Ämne: Foto på tyg
Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-20, 16:13   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Det verkar som att arken är i "Letter"-format. Jänkarna vill ju inte riktigt åta sig någon standard... Tum, yards etc. Och så Letter i papperformat istället för internationella standarden A4.

Att det är kortare och bredare säger mycket för att det är letter.

Man bör kunna ställa in skrivaren till att skriva ut i Letter-format. Kika in i egenskaper/inställningarna för skrivaren (inte via Kontrollpanelen men i själva programmet du ska skriva ut i). Men kanske inte alla skrivare fixar det, men de flesta, ja.

På min Canon Pixma IP4200 väljer jag skrivarinställningar/skriv ut/print setup osv (det skiljer sig mellan program vad det står eller stavas) och sedan väljer man skrivaren och klickar på Preferences, vet inte vad det heter på svenska då jag har engelsk Windows. Därinne kan man välja Utskriftsformat. Där kan du välja mellan en hiskelig massa olika pappersformat. Mät gärna papperet.

Det skiljer sig mellan olika operativsystem, språk, vilket program du skriver ut från, vilken skrivare du har.. Men ofta går det att ställa in.

Förresten, vissa skrivare har nån spak där man kan välja kuvertläge så man kan skriva ut på tjockare saker. Vissa skrivare har någon läge där man kan mata in manuellt och har rakare matningsbana. Ibland är det bakifrån, helt horisontellt så att papperet inte böjs. Men inte alla skrivare har det, som sagt.. Min förra, vet inte om nuvarande skrivare hade manuell matning på baksidan (nej inte vanliga stället utan nedanför bakom).
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat