Ämne: Foto på tyg
Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-20, 16:05   #5
Saffran Saffran är inte uppkopplad

Jag vill tacka för de svar jag fått och tänkte göra en liten recension, om det nu skulle intressera någon. Jag har prövat PhotoFrabric som jag beställde från canvas.shop.se, förpreparerade tyg med något medel som gör tygtrycket tvättbart efter utskrift, strykning och fixering med vatten. Jag har prövat den grövre canvasvarianten och tunnare poplinen, en förp. om 6 ark kostar drygt 200 kr. Färgåtergivningen blir inte exakt men mycket fin. Det tryckta tyget går att åtminstone försiktig handtvätta men endast en liten blekning som följd. Jag har också prövat det s.k. mirakelarket som bara kostar 5 kr st. som man själv stryker på ett valfritt tyg, med lysande resultat även om detta inte går att tvätta, dock perfekt till kort eller dyl. Nu till riset: inget av ovan nämnda ark har exakt måttet A4, (de är bredare och kortare) och min skrivare vägrade mata in arken innan jag klippte bort 1 cm på bredden, jag hann bli riktigt frustrerad innan jag kom på detta. Skrivaren vägrar ibland ta in den grövre canvasen, vilken jag inte kommer att köpa på nytt. Skrivaren matar inte alltid in pappret tillräckligt fort, vilket gör att den övre delen av bilden bli "avhuggen", vet inte om detta har att göra med min skrivare, som är nyinköpt!?! Detta var både lite ris och ros, men kanske till nytta för någon som vill pröva.
Saffran är inte uppkopplad   Svara med citat