Det var nu i somras, samtidigt som jag kom hem därifrån med en Bernina overlock, visserligen för 1500 mer än vad jag tänkt mig jämfört med Husqvarna-modellen jag siktat in mig på först, men, de extra pengarna var det definitivt värt. Jag fullkomligt älskar min Bernina, och allt han sa då stämmer till punkt och pricka.
Mammas blev en av Pfaffs enklaste från deras HobbyLine. Hon fållar på sin höjd gardiner, eller lägger upp ett par byxor, och, för att vara så billig fungerar den förvånansvärt bra. Fina sömmar på båda sidorna, går tyst och smidigt, klarar många lager tyg osv. Har visserligen inte övermatningen, men, den går tillräckligt bra ändå.
Jag tycker ändå att det är ett rätt bra tecken när man vid samma tillfälle säljer studenten en något dyrare maskin än vad hon tänkt sig, men den betydligt ekonomiskt starkare personen blir rådd att köpa något betydligt billigare än vad hon utgått från...
Nåja, tillbaka till ämnet. Jag håller tummarna för att det ordnar sig efter servicen. De är ju också vana vid att ta in äldre maskiner i inbyte när ägare ha tröttnat på dem, och rusta upp dem för att kunna sälja dem igen (inte tvångsta dem ifrån en dock...) så, jag är övertygad om att de har vanan att kunna ordna upp det. Lycka till!