Yes, Yes!

Jag är så glad och lycklig! Löste problemet! Det trodde jag
aldriga att jag skulle fixa.
Är du nyfiken på vad som var problemet?
Det är som att lösa en rebus, att kunna skruva upp en symaskin, Efter rengöring och oljande. Pillande lite här och lite där. Kände och undersökte symaskinsstångsmekanismen hur den fungerar så kom jag fram till att:
Nålen satt fel. Så enkelt var det. Det såg ut som att den satt helt perfekt.
Prövade att skruva lös och sätta dit den flera ggr. Till slut så skruvade jag upp den till max och då för som allt på plats. Den greppade om nålen som den
skulle och började sy sina sömmar helt perfekt som den ska
alla utom två. Automatiska knapphål och fållsöm.
Kallsvetten började droppa, det hade inte syrran sagt något om när jag hämtade hennes maskin som jag så kavat hade hämtat och lovat fixa. Med stor tveksamhet överlämnade hon maskinen till mig. Var den redan sönder innan eller hade den gått sönder pga att jag hade pillat i maskinen??
Hon liksom jag minns allt för väl hur det var upp tills jag var ca 25 år. Allt jag lånade gick sönder. Vet inte hur. Totalkvaddade min syster nya växelcykel som var ngn månad gammalsom efter min cykeltur hängde i olika delar, skrapad som om den 30 år gammal. Visserligen så finns det dubbelkomando på maskinen så helt ställd var hon inte. Jag kan inte ringa och fråga. I värsta fall får jag lämna in och laga maskinen på Husqvarna och betala för kalaset. Hålla god min.
Skruvade isär maskinen ånyo. Kände och klämde på kontakter. Ja, jamen. Den längst ner till höger satt inte riktigt fast. Så jag tryckte till lite lätt
(kanske för lätt men vågade inte ta). På med strömmen. Med darrande hand tryckte jag på knapphålsautomatiken, gasade försiktigt. Yes!!! Det funkade!! Puh!
Med mod i barmen ringde jag till henne och frågade om knappen. Näe den hade inte fungerat.