Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-27, 21:49   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Självklart ska man kunna ställa krav på tyg. Jag har sett tyger från 50-talet ungefär och fortfarande har samma fina lyster i färgen. Så sådant får de inte skylla bort på.

Jag vet inte om lapptäckstyger är sämre än vanliga tyger. Eller kanske man märker det mer för man köper så väldigt många olika tyger och de kostar en del också?

Jag har också haft dåliga erfarenheter med andra tyger. Pälstyg som tappar päls fort och hårar ner. Trikåtyg som blir urtvättade efter några få tvättar. Fleece som noppar fort.

Butiker brukar försöka förklara bort det genom att man skött tygerna fel. Det är lite knepigt egentligen eftersom de mycket sällan, i princip aldrig, upplyser om tvättråd vid köpet. Och sedan kan ord stå mot ord om det framförts muntligt. Borde nästan stå på lapp som följer med tyg.
Där är tyget jag köpt genom Ottobre ett föredöme eftersom de skickat med en tryckt lapp där de ringat in och skrivit dit tvättinfo (40 grader, 2 prickar stryk, ingen torktumling osv)

Och sedan vill många butiker inte kännas vid tygerna eftersom de ju är tillklippta och inte kan återköpas, eller något ditåt.

Egentligen borde butikerna vara snällare med att ta emot reklamationer och ersätta kunder, eftersom de sedan i sin tur kan informera grossisterna/fabrikerna om problemet och då får de fixa till det! Är väl bra med feedback?

Ja, jag får väl skriva ihop ett brev och skicka till Panduro. Jag tror nämligen jag har noll chans om jag går till butiken. Brukar oftast vara så, nån trött expedit som inte vill besvära sig med sådana grejer.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat