Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-26, 19:32   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Tack för att du berättat mer om länken, nu förstår jag mer varför det är så bra. Ja några som förstår vad bra symaskiner betyder.

Men jag har också märkt det själv. Att folk som verkligen satsar på skrädderi brukar ha äldre gedigna maskiner. De som har nya maskiner verkar vara mer åt hobbyhållet, ungefär sy lite köpta maskinbroderingar.

Men jag tror att om de flesta får chansen att verkligen jämföra kommer att föredra de gamla fina för bassömnad!
Och det visar ju också att man VERKLIGEN INTE behöver "modern datorsymaskin" för att sy jättefina kläder! Något som försäljare brukar försöka komma med. Nej nej, det räcker med att man har en trampsymaskin från 1800-talet. Eller handsömnad.

Jag ser att de har två riktigt gamla pfaffar och så en från 60-talet. Härligt att de fixar manualer också!
Nu får jag kolla in vad de gör också, nu förstår jag varför du ville länka till sidan.

Och för att återgå till trådens ämne. Det är verkligen tråkigt när sådant här händer, man har slängt kvittot, några år går, och så är tyget kass! Man är rökt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat