Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-26, 19:24   #12
Memmel Memmel är inte uppkopplad

Tack för goda råd - jag gick raka spåret till telefonen och ringde butiken som sålt maskinen. Nu har jag skickat ett mejl med en beskrivning av problemet som de ska skicka vidare till någon expert.
Tröttsamt känns det, för jag har fått lägga så mycket energi på att få saker att fungera sedan jag började sy på overlock. Jag hoppas innerligt att jag inte ännu en gång sitter med en maskin som inte tjänar sitt syfte, så var det tyvärr med den första jag köpte som jag sedan fick möjlighet att uppgradera till den jag har nu. Jag känner mig lite som poltergeist - maskinen strular, vår diskmaskin verkar sjunga på sista versen, jag köpte en kastrull på Maxi idag som visade sig vara trasig när vi öppnade förpackningen, snösläden gick sönder när min man skottade garageuppfarten... jag bara väntar på att datorn ska slockna när jag sitter här
Nej, det känns fånigt att klaga när det handlar om sådana i-landsbekymmer, men är man syberoende så är det ju så tråkigt att inte kunna sy!!! Och lilla tösen som blir rundare och rundare för varje dag som går behöver lite goa kläder att ha på sig.

Nåja, nu har jag fått spy min galla lite och min man har sluppit höra det Om det finns någon därute som sitter med en Pfaff och får sömnaden att flyta på får ni gärna skriva en uppmuntrande rad...

Trevlig helg, syvänner!
/Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat