Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-26, 09:57   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Hej!

Jag tycker att du ska kontakta den du köpt maskinen av. Har du köpt den ny så har du väl 5 års garanti. Det är brukligt på symaskiner.

Jag har som sagt var en Bernina 1100DA, jag har sytt jeanst på den och då blir det ofta tjocka sömmar med upp till 5 jeanslager. (en hopsydd, db stickad söm samt enkeltyg) och min
maskin tar det som ingenting. Det är bara att sy. Jag är inte heller någon som råsyr. Är mycket rädd om mina grejer.

När jag har sytt fast muddar o dyl så skulle tanken inte ens
slå mig att den skulle fastna.

Det låter hemskt mycket galet i mina ögon. Så klen ska den ändå inte vara.

Du kan läsa i instruktionsboken vad den säger. Har du garanti på maskinen så tycker jag inte att du skall röra maskinen innan du kontaktat säljaren. Om du inte har kvar garanti på maskinen så kan du känna efter om något sitter löst. Men kom ihåg att vissa mekanismer skall vara rörliga.
Jag har aldrig behövt röra min maskin. Har heller hört talas om att det skall efterdras något i en symaskin. Kom ihåg att dra ut kontakten när du tittar och pillar. Du kan även ringa och rådfråga den som har service på din maskin.

Stången där mina nålar sitter monterade är helt fast. Den går inte att rubba. Ingenting har hänt när jag kört sönder några nålar. De ska de tåla för nålar går av pga att de är förbrukningsmtrl.

Berätta hur det går.

Senast redigerad av Gumpan58 den 2010-02-26 klockan 10:08.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat