Simplicity har tidigare sålts här uppe i Norrbotten. Det var Coop som tog in dessa mönster. De har jättefina och bra mönster.
Mycket fina och brett urval av modeller.
KwikSew har även de fina mönster, sömsmån ingår.De har ett tjockt mönsterpapper. Sytt klänning och baddräkt med kjol från deras mönster.
Neue Mode vill jag minnas köpte upp Stil. Mycket bra mönster de med. Bra urval.
Butterick. Köpte det i butik här hemma och då fanns det med en syguide på svenska. (Det är 14-15 år sedan.) Den är utgiven av Vogue, Butterick och See&Sew. Fick inte ihop klänningen själv. Mamma fick hjälpa mig med ärmar m m. Lånade ut mönstret. Läser nu hennes brev. Att klänningen är inte färdig (då hade det nog gått drygt 7 månader). Jag syr och svär, syr och svär, syr och svär.
Jag drömmer mycket att jag ska kunna genomföra diverse projekt som bara blir drömmar. Skåpen är fyllda av dem.
På nätet så finns det möjlighet att gå med i en "mönstersam-manslutning" mot en årsavgift om 15$. Har köpt mönster
från Vouge och Butterick till min samling, 40-50-tals kläder. Erbjudandet som medlem var ta 1 få 3 och då var det lönsamt att bli medlem. Får se hur de mönstren är.
Ett måste: ALLTID KONTROLLMÄTA MED DINA EGNA MÅTT.
En liten ordlista (lathund) med Engelska sytermer översatta till svenska på ett A4-ark. Är någon intresserad? Jag kan scanna in det och maila över det om någon är intresserad. ca 450 ord.
Typsnittet är mycket litet så det är inte möjligt att lägga ut som en bild på Sysidan. Du når mig via Sysidan. Eller kanske någon annan har lösningen på hur jag ska kunna lägga ut den?
|