Är det någon här i Skåne eller i närheten av Nv Skåne, som vill göra en sambeställning av Royaltråd? Hör av er även om ni inte bor i Skåne, kanske kan vi fixa det ändå.
Finns både för- och nackdelar. Tar först det dåliga, fraktkostnaden

.
Eftersom frakten (upp till 30kg) ligger på 300:-, så är det ju bra om man kan vara några stycken som delar på den.
Att frakten blir så hög beror på Postens priser från Finland där tråden kommer ifrån. Den svenska återförsäljaren är Symaskin Service i Gällstad, och de kan inte påverka fraktkostnaderna.
Nu till det som är bra. Tråden och priset på den

.
Ex. Viscose/Rayon för finbroderi 1000m = 15:-/rulle väger ca:50g. (Jag använder endast Royal tråd och har inte blivit besviken.)
Ex. Polyester för ex. arbetskläder m.m. 5000m = 60:-/rulle.
På 30kg kan man alltså beställa ca: 600 trådrullar á 1000m, lite färre rullar, men mer tråd om man vill köpa stora (5000m) koner och/eller undertråd (10.000m för 52:-).
Men det finns gott om plats för er som vill vara med och dela på frakten.
Vill ni se fler priser och trådtyper (minst 498 färger) så gå in och kolla här, längst ner på sidan. Här finns även konverteringstabell från andra märken:
http://www.symaskinservice.nu/defaul...wCategory&id=1
Länken till Färgkartan funkar inte på sidan, men jag har blivit lovad att, de som verkligen vill vara med och beställa, kommer att få en
riktig färgkarta skickad till sig,för att kunna se färgerna ordentligt innan beställning.
För att kunna vara med och beställa måste du höra av dig till mig privat, senast 28/2-2010, via min e-post här på sidan.
Hoppas vi blir många så att det inte blir så mycket frakt för var och en.