Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-15, 18:06   #1
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad

Jag är mest orolig för att inte hitta parkering! Funderar på om vi ska säga 10.00 istället bara för det... Ni som inte kan komma tills dess kan ju såklart komma senare så möter vi andra upp i dörren.

Skriv upp mitt nummer: 073-9595764. Jag ska försöka hinna med att sy en liten väska att ha mobil och annat "småplock" i, men på ett eller annat sätt kommer jag ha mobilen med mig i alla fall.

Jag har hoppat över blus, mamelucker och linne för det hinner jag inte sy. En vanlig T-shirt får duga... (Syns ju inte i alla fall!)

Idag är jackan ihopsydd, saknar bara ärmar. Formen är åtgärdad men jag är inte helt nöjd ännu... Fortsättning följer! Det stora abret med jackan är att jag saknar band/tyg att binda alla kanter med och det blir så fult att fålla på traditionellt vis. Knappar har jag inga bra heller, men "nödknappar" ska jag nog kunna skaka fram.

Min hatt är gjord av tyg, linspets, sammetsband och fjädrar, samt hattmakartråd. Vanlig ståltråd duger om man binder ändarna så att de inte går igenom tyget. Eller så gör man ett brätte i t.ex. kartong och klär med tyg, det går också. Nöden har ingen lag...
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat