Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-14, 20:22   #41
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Talking Vi som älskar våra symaskiner!

Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg

Du får så mycket symaskin för 2000 kr om du köper en äldre begagnad symaskin i jämförelse med en ny sy maskin för samma belopp.
Ja!!! De gamla rejäla arbetshästarna är underbara! Och de nya 2000-kr symaskinerna är skräp (tycker jag, och Gumpan58 och många, men inte alla!)
Vi som läser och skriver på den här sidan ÄLSKAR ju att sy och våra symaskiner (och kanske hatar ibland).

Gumpan, bara så du vet det, jag uppskattar verkligen allt du skriver! Det är intressant och personligt. Sen är jag också handikappad och känner igen att man måste anpassa redskapen efter det.

Själv älskar jag alla mina symaskiner, industrimaskinen som syr fort, wrooom... den heter Alfa, jag kallar den Alfa Romeo. Bara raksöm fast fort, perfekt och i vad som helst. Mitt antika Elna-fynd, som en symaskinsförsäljare försökte köpa av mig (nej!), min Singer från 1950-talet med massor av mönstersömmar (kostade på den tiden många månadslöner), min ärvda trampmaskin (syr som smör även vid strömavbrott) och mina numera TVÅ datoriserade broderimaskiner, den äldsta av dem är nu 10 år (!), ännu varken undertrådskrångel eller service trots att jag sytt en massa kläder i tjocka tyger också.
Och så den som mina stela händer är allra gladast över, D1. Jag fick spara länge för att köpa den begagnad.

Stor kram till er alla Sysidare på Alla Hjärtans dag! Vi kanske borde hänga små hjärtan på våra små älsklingar, symaskinerna??
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat