Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-06, 20:42   #7
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Fast, det beror ju vad man faktiskt syr. Alla mysbyxor jag gör _ska_ ha muddar nedtill, det är sådana modeller jag föredrar. Och munkjackor brukar ju även de ha muddar. Luvor är fodrade osv.

Sedan, det behöver inte se "oproffsigt" ut bara för att man syr på vanlig maskin. Jag har sömmar som i plysch ser precis ut som de där krisskrossvarianterna som jag har nedtill på mina köpeplyschbyxor jag har på mig nu. Nackdelen ligger snarare i hur pass elastiskt det blir, men, så länge man inte syr i superstretch så brukar det inte vara någon fara.

Ekonomiskt sett så tror jag att det för vissa faktiskt är bättre att på sikt skaffa sig två maskiner, som båda fungerar riktigt bra, än en maskin som klarar båda, men på lägre nivå. Jag kommer antagligen investera i en ren coverlockmaskin någon dag, men som läget är nu så är jag helt nöjd.

Inget av mina resultat är "nästan bra". Det är proffsigt, det ser snyggt ut, och kvaliteten på mina sömmar är bättre än den jag hade fått på de kombinationer i samma prisnivå eller något högre. Skulle jag ha en kombinationsmaskin på samma nivå hade jag fått betala betydligt mer...
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat