Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-06, 12:37   #9
FannyN FannyN är inte uppkopplad

Smile

Citat:
leningrad skrev: Visa inlägg
Vad ni generaliserar? Jag har handlat en hel del till mig själv, men bara när det funnits utrymme. Det finns dessutom vaga tankar om att saker ska säljas av så småningom och generera mer slantar.

Ska man generalisera, tror jag män är mer benägna lägga pengar på prylar medan kvinnor mer satsar på sitt inre och yttre. Vad kostar inte allehanda insprutningar av giftiga ämnen på olika delar av kroppen, spa-anläggningar, handväskor, skor och tingel-tangel?
Jag tycker du generaliser rätt bra själv nu. Okej min man köper inga dyra handväslor men vad gäller kläder och skor så skulle jag inte orka shoppa så mycket som krävs för att komma upp i de summorna som han med lätthet gör över med på tex skor.

När vi gifte oss så köpte jag tyg för 200 kronor ett par strumpor på Lindex och ett par skor från tradera..summan slutade på under 500 och jag var så otroligt nöjd. Min make köpte Kostym skjorta slirre och skor för dryga 20 bananer..

Annars så är vi rätt duktiga båda två på att unna oss. Jag har häst, spelar golf och har mina tre symaskiner och reser mycket.
Mannen köper mycket heminredningsjox och teknik spelar golf har hoj och reser ihop med mig.

Om någon av oss tvekar och tycker nåt är dyrt säger alltid den andre att det är klart du ska ha det!! Ett bra system.

Det man kan säga är i alla fall att man får enormt mycket glädje för de pengarna man lägger på sömnad. Jag har nu sytt mitt första plagg, en tunika sydd av en gammal gardin..vi har hängt upp den på väggen i sovrummet för både jag och maken tycker den är det snyggast vi sett! Kostnaden är en hundring och jag hade så genuint kul när jag sydde hela tiden, jag minns inte när jag hade så kul senast förut faktiskt.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat