Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-05, 17:25   #4
AnnakarinJ AnnakarinJ är inte uppkopplad

Citat:
Bling1975 skrev: Visa inlägg
Jag tror absolut att det ligger något i det även om det givetvis inte är så för alla. Har säkert med uppfostran och gamla traditioner att göra.

Vi har pengar så jag kan unna mig saker, jag tjänar tom mer än min man. Men jag tycker tex att en topp för 6-700:- till mig själv är rätt dyrt. Till min man köper jag det utan att blinka "för de han gillar kostar ju det".

Min man kan utan att tveka beställa nytt minne till en dator eller en pulsklocka för flera tusen (trots att han aldrig springer) och jag funderar och funderar innan jag köper en coverpro för samma pengar.

Men totalt sett så lägger jag nog ändå mer på min hobby då jag köper saker var och varannan vecka. Jag har nog mer tyg hemma än vad jag någonsin kommer hinna sy något av då jag arbetar jämt. Och ändå fortsätter jag att handla sådant som jag vill ha.

Det exemplet med pulsklockan är det jag menar och ser i min närhet. En man känner ett sug efter en sak för 5000 och köper det rätt snart. En kvinna känner sak och funderar då lite hit och dit. Så är det hos oss och mina vänner i alla fall.
AnnakarinJ är inte uppkopplad   Svara med citat