Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-03, 09:44   #10
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Citat:
Nima skrev: Visa inlägg
Sketch låter kul om man kan rita. Det kan inte jag så jag bör nog hålla mig till färdiga bilder. Fast på det du skriver låter det som om man kan göra mycket mer än det som står på hemsidan. Man kanske ska be om en demonstration i Hq-butiken?
Ja, det stämmer! Sketchprogrammet kan mycket mer än vad de skriver på hemsidan!
Dessutom kan man föra över till antingen diskett, broderikort (de gamla) eller till USB-minne och även via sladd till vissa maskiner. Man ställer in vilket man vill ha. Det är det jag är så glad över, att det kan passa också till våra kära äldre broderimaskiner.
Man kan få veta mer om man tittar på en annan hemsida :
http://www.vsmsoftware.net/MicroSites/Sketch/
Titta speciellt på Editing, så kan man se just detta med att "klippa och klistra in" delar av broderier. Det funkar på samma sätt som "lassoverktyget" som ju finns t ex i Paint, det ritprogram som finns i alla datorer, men man kan markera vilken form man vill att urklippet ska ha.
Att "sudda" går till så att kombinera urklipp med att man fritt kan
klicka i/klicka ur varje trådfärg om man vill att den ska synas eller inte, då tar man t ex fram den färgyta man vill ha bort och så "suddar" man den. De andra färgerna finns ju kvar man, bara gör dem osynliga medan man ändrar broderiet.
Hoppas det går att förstå detta!
Enda nackdelen med programmet är den delen som heter Calligrahpy, där kan man göra fantastiska saker, men då behöver man ha lite kunskaper i vanlig kalligrafi (skönskrift) på papper först om det ska bli riktigt snyggt.

Absolut att du ska be om en demonstration i din Husqvarnaaffär! Hoppas din återförsäljare är bra på det här programmet. Det finns ju så många nya Husqvarnaprogram nu, med fantastiska möjligheter.

P.s. för att titta på filmerna i länken behöver man ha Adobe Macromedia Shockwaveplayer installerat, det hämtar man gratis och det är ett säkert program.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat