Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-01, 11:02   #9
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Smile

Hej!

Misströsta inte vännen. Det tog många, många år innan jag fick ett eget syrum. Först gjorde jag som du, Bar runt och runt.

Sedan önskade jag mig ett linneskåp som jag satte i sovrummet.
Av min kära syster fick jag ärva ett skrivbord. Det var en lycka att få.

Fick en ide när jag satt o skrev.

Har du ett linneskåp som är tillgängligt kan du köpa till extra hyllhållare, ploppar som du sätter i hålen i lämplig bordshöjd för dig. Köper en färdig vit skiva i samma bredd som linneskåpet eller garderobens bredd. Om bredden inte stämmser så kan du såga till det med en sticksåg på bortre kanten av skivan. Sedan kan du
göra en ett ben som ser ut som ett fyrkantigt stort A. Fast fyrkantigt upptill. Rätt bordshöjd för dig - skivans tjocklek.
.
Sedan skruvar du fast gångjärn i skivan och bordsbenet.Så att benet fälls in mot skivan när du tar bort det. Säkra benet med ett snöre, flagglina t ex från tvärslån på benet upp till en krok under skivan så att du inte slår till benet o allt rasar i golvet.

På IKEA, Jula eller Clas Ohlson kan du köpa höj o sänkbara bockar också om du vill. Då kan du skriva två träribbor på undersidan av skivan som passar in och låser bocken.

Då har du ett upp och nerfällbart sybord, ett skåp att samla dina sysaker, så slipper du ta upp köksbordet. Kanske kan du ha så i ditt förråd. Där satt jag ett litet tag och sydde. Synd att julen precis har varit. Kanske kan du önska dig när du fyller år.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat