Stackare vad jag känner med Dig!!!!
Har du kollat att kontakten inte sitter på sniskan så att det blir glapp. Kolla även hur brodyrenheten sitter på. Jag skall berätta om en historia som jag eg lägger till historien eftersom den känns så pinsam. Jag fick inte det att fungera...displayen död..trodde jag och jag var förtvivlad. Jag packar ihop allt och kör in till min försäljare. en av tjejerna som jobbar där säger att hon skall titta på det och under tiden som jag riggar upp maskinen sätter hon sig på en låg stol (tror det var en barnstol till de minsta som kommer in i butiken). När hon sitter där och jag pysslar och visar att displayen är död och jag säger att det känns som om brodyrenheten inte har kontakt med övriga maskinen säger hon...kom sätt dig ner på huk...jag tror jag har hittat felet. Hon pekar på en knappnål som ligger under brodyrenheten...och som gör att brodyrenheten inte kommer in i kontaktdonet....åååååååhhhh vilken lättnad...men oj så dum man kände sig. Hade hon inte satt sig så lågt hade hon inte sett nålen och då hade hela maskinen åkt upp till Husqvarna....så ibland kan det vara små saker.
Det där med spolhuset nämnde inte jag eftersom du har ny maskin...men när du haft den ett tag kan det vara ett gott tips att dra runt med en tops och samla upp löst damm. En del brukar rekommendera att blåsa...men det avråder jag ifrån eftersom det kan flyga in och sätta sig på elektroniken...vilket kan få förödande konsekvenser. Däremot kan man använda dammsugaren och försöka suga UT dammet.
Lycka till...och kolla de olika kontaktställena...dels där brodyrenheten sitter och där sladden går in i maskin.
Lycka till
kram
Linnéa
|