Har några kommentarer efter att ha kikat på dina bilder.
Jag tror att du kan flytta in axelsömmen lite till, den ligger lite långt ut på axeln, prova att flytta in den 1-1,5 cm. Men bara längst upp på axeln och bakåt eftersom ärmhålet fram ser ok ut.Du får fasa av det mot fram.
Den vita ärmen (den som satt bäst) verkar ha lite för mycket hållning, det är därför det blir en massa små rynkor uppe vid axeln.
Att det ser konstigt ut på ryggen och blir veck under armen tror jag dels beror på att blusens ryggbredd är bra mycket bredare än din ryggbredd. Jag brukade ha samma problem med kommersiella mönster nämligen. Jag kunde få dem att sitta fint vid bysten men ryggen var helt hysteriskt stor. Be någon mäta dig dig över ryggen från armveck till armveck och jämför det måttet med mönstrets mått.Beroende på hur rymlig du vill ha din blus kan du ha 1-2 cm plus här men inte mer.
En annan sak jag reagerade på med ryggen är att ärmhålet ser ut att vara lite för rakt. Jag skulle prova att svänga det lite mer, så det tar lite mer av ryggen.
Sedan ser jag en tendens till att axeln är för stor i inre axelspets vid ärmhålet men det är det ju bara att nypa in.
Sedan tror jag att dina byst veck kommer lite för nära bystpunkten och är lite för raka. Prova att sy dem kurviga och gör dem lite, lite kortare. Jag tycker det är ett elände att modern mösnterkonstruktion säger åt en att man skall göra raka inprovningar. Människokroppen har inte raka kanter så varför skall våra insnitt vara raka? Om man kollar på 1800-tals mönster så kan insnitten ha vilken form som helst
Det här är så svårt att beskriva i text, jag hoppas du för står vad jag menar
/L