Axelbredden. Ja, jag förstår inte varför man ska gå ut efter bystmått när man ska välja storlek. Man kan ju ha liten späd kropp men med stora meloner till bröst.
Nej, det här var väl onödigt av mig, svara bara för att tjöta lite. Lycka till du!
Jag undrar om det inte är så att du kan välja storlek och ignorera bysten, och sedan justera för bysten, det borde väl vara lättare än att göra tvärtom? (dvs att välja efter byst och sedan försöka förminska allt annat) Välj en storlek som passar dig med din axelmått och armlängd (men längden går ju att korta ytterligare vid behov) och sedan attackerar du bysten!
Det skall finnas beskrivningar online på hur man gör för att göra plagg med större byst. Några trådar här har handlat om det.
Det är för att många har blivit trötta på att de som gör mönster tror att alla har B-kupa och graderar uppåt i storlek utan att ta hänsyn till bysten. Förresten, är det inte så att kvinnor har större byst nu generellt än förr i tiden, och dessutom bär många (ja många!!) kvinnor för små kupor egentligen... (ja jag blir frusterad varje gång jag går och ska köpa bh. Jag har inte meloner, men ändå kan jag inte hitta nån bh som passar)